
Logo dla firmy – sprawdź jakich błędów unikać
luty 13, 2018Logotyp jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej marki. Często to właśnie on najbardziej zapada w pamięć odbiorców, stając się swoistym znakiem rozpoznawczym i symbolem firmy. Sprawdźmy, jakich błędów warto unikać, projektując logo.
Źle zaprojektowane logo może nie tylko nie przynieść firmie oczekiwanych rezultatów, ale również narazić ją na frustrację, rozczarowanie i… zbędne koszty.
Niestety, wielu przedsiębiorców zupełnie nie zdaje sobie z tego sprawy.
Jednym z najczęściej popełnianych przez nich błędów jest… chęć zminimalizowania kosztów i próby samodzielnego stworzenie logotypu.
Sam zaprojektuję logo
Do stworzenia unikalnego, przyciągającego uwagę logotypu potrzebne są nie tylko umiejętności, ale również narzędzia i odpowiednia wiedza. Samodzielne próby realizacji takiego zadania mogą skończyć się więc prawdziwą katastrofą.
Ryzyko: stworzone przez osobę bez doświadczenia logo może wyglądać amatorsko i karykaturalnie. Z uwagi na ograniczone możliwości internetowych generatorów, możliwości wykorzystania takiego znaku we wszystkich kanałach komunikacji mogą być ograniczone.
Kolega kolegi mojej żony pracował kiedyś jako grafik
Powierzenie stworzenia logotypu niekompetentnej osobie może zakończyć się równie tragicznie, co próby samodzielnego zaprojektowania znaku.
Zanim zlecisz pracę grafikowi, dokładnie przejrzyj jego portfolio. Sprawdź, czy współpracował wcześniej z firmami z Twojej branży i czy styl jego pracy zwyczajnie Ci się podoba.
Ryzyko:
zlecając pracę amatorowi, narażasz się na dodatkowe koszty. Może okazać się bowiem, że jego nieudolne wysiłki trzeba będzie skorygować. Korzystając z usług innej, zdecydowanie droższej firmy.
Postaw na ponadczasowość
Akwarele, fluorescencyjne barwy, a może błyszczące gradienty? Czy projektując logotyp warto sugerować się chwilowymi trendami i aktualną modą? Zdecydowanie nie. Kluczem do sukcesu jest ponadczasowy znak, który przyciągnie uwagę klientów nie tylko dziś, ale również w przyszłości.
Ryzyko:
jeśli nie chcesz, aby Twoje logo było postrzegane jako przestarzałe i wiekowe, postaw na uniwersalny, „nieśmiertelny” wzór, który będzie na czasie bez względu na zmieniające się z sezonu na sezon trendy.
U nas możesz liczyć na pełen profesjonalizm, zawsze doradimy jak wykonać logo aby Twoja Firma wyróżniała się na tle konkurencji. Projektujemy logo na terenie całej Polski: Częstochowa, Katowice, Warszawa, Wrocław.